Salmisaaren voimalaitos lopetti kivihiilenpolton maaliskuussa 2025
Helsingin päästöt putosivat 30%
Traficom tutkimus vs Vihreä utopia
Kolmen kuukauden matkapäiväkirja -tutkimus vs yhden päivän tunnelmat puhelimitse.
”Pikaratikka” on juna
Monenko vuoden avoin raksatyömaa Helsingin keskusta on kolmen eri junalinjan rakentamisessa?
Tulen ehdottamaan: 1. Valtuustoaloitteeni
Kokeillaan 6 kk (vähemmän kuin Espan kokeilu), että keskustassa toimivat yritykset saavat jakaa
Kaupungin tärkein tehtävä
Kaupungin tärkein tehtävä (nyt kun valtio maksaa terveydenhuollon, pelastuslaitoksen sekä vanhuspalvelut) on koulutuksen järjestäminen.
EI pikaratikoita keskustaan!
Ratikan ja pikaratikan suurimmat erot ovat vaunujen paino sekä pituus. Raitiotievaunu painaa 8 tonnia ja pikaraitiovaunu 60 tonnia.
Olipa haipakkaa tuo alkuviikko
Voin vain taas todeta, että asiallista keskustelua ei ole, vaan hyökkäyksiä, panettelua ja uhkauksia, mikä on todella surullista.
Oikeus autoiluun – myös keskustassa
Helsingin liikennesuunnittelun on muututtava kaupunkilaisia ja täällä työssäkäyviä hankaloittavasta suuntauksesta kaupunkilaisia palvelevaan ja kantakaupungin liike-elämää tukevaan suuntaan.
Helsinki ei ole Vihreä!
Vihreiden ideologisen kaupunkisuunnittelun tärkein päämäärä on ollut estää autoilua kantakaupungissa kaikin keinoin…
Jos kaupunki todella haluaa vähentää päästöjä sen on vähennettävä rakentamista
Jos kaupunki todella haluaa vähentää päästöjä sen on vähennettävä rakentamista, erityisesti ratikoiden erillisinfran rakentamista, joka on suuri päästölähde.
Vihervasemmiston utopia
Vihervasemmiston utopia on pelkästään raiteisiin pohjautuva joukkoliikenne pikaratikkoineen yhdistettynä perusteettomaan fantasiaan siitä, että 20 % kaupunkilaisista pyöräilee kesät talvet.
Helsingin keskustan näivettyminen on totta.
Helsingin keskustaan suuntautuu edelleen noin 30 prosenttia vähemmän asiointikäyntejä kuin ennen koronaa vuonna 2019. Tarkoittaa melko suoraan -30% liikevaihtoa keskustan kivijalkayrityksille.